Varning för bedrägeriförsök – Just nu förekommer det att personer blir kontaktade av någon som felaktigt utger sig för att vara från Alektum Group eller Kronofogden, till exempel via telefon, mejl eller sms. Vi vill därför uppmärksamma dig på att vi aldrig ber de vi kontaktar att uppge vare sig Bank ID-lösenord eller kontonummer. Har du blivit utsatt för ett bedrägeriförsök bör detta polisanmälas.

Kundservice

Hur kan vi hjälpa till? Här kan du få svar på dina frågor och funderingar. Om du inte hittar det du söker så är du såklart välkommen att kontakta oss!

  • Jag vill betala. Hur gör jag?

    Vi vill göra det enkelt för dig, därför erbjuder vi olika typer av betalsätt – som exempelvis Swish, kort eller bankgiro. Betalningsuppgifterna hittar du i det brev som vi skickat till dig eller genom att logga in på Mina sidor. Kontakta oss gärna om du har frågor så hjälper vi dig!

  • Har ni Swish?

    Självklart! Med Swish betalar du både snabbt och enkelt och din betalning registreras hos oss direkt. Kontakta gärna oss eller logga in på Mina sidor för instruktioner om hur du går tillväga.

  • Varför har jag fått ett inkassokrav?

    Om du inte betalar en faktura senast vid förfallodatumet, kan företaget du är skyldig pengar lämna över skulden till ett inkassoföretag. På det kravbrev som du fått skickat till dig står det angivet vem du är skyldig pengar och för vad.

  • Jag har fått ett inkassokrav av er, har jag en ”prick” nu?

    Ett inkassokrav innebär inte att du har fått en betalningsanmärkning, eller ”prick”. Inkasso innebär att en person (eller ett företag) har ett skuldkrav på en annan person (eller ett företag). Inkassobolaget företräder den part som inte har fått betalt i tid och ser till att skulden betalas. Om du varken betalar eller bestrider ett inkassokrav kan ärendet gå vidare till Kronofogden.

  • Jag betalade fakturan innan inkassokravet kom. Måste jag ändå betala inkassokostnaden?

    Hör gärna av dig till oss så kan vi tillsammans ta en titt på ditt ärende och se hur status ser ut.

  • Kan jag dela upp betalningen? Jag kan inte betala just nu, vad ska jag göra?

    Om du inte har råd att betala din skuld just nu, är det viktigt att du kontaktar oss så snart som möjligt så kan vi tillsammans se om vi kan hitta en lösning.

Vill du bli uppringd?

Ditt aktnummer hittar du på brevet från oss.

+46

Öppettider

Måndag – Tors: 08:00-18:00
Fredag: 08:00-16:30

Under perioden 15. juni till 15. augusti har vi öppet måndag-fredag: 08:00-16:30

Vi vill gärna veta vad du tycker och hur du upplever kontakten med oss. För att dela med dig av dina synpunkter, vänligen kontakta oss på info@alektumgroup.se eller läs mer här.

Inspelning av telefonsamtal till kundservice

När du ringer till Alektum Group kan samtalet komma att spelas in i kvalitets- och utbildningssyfte. Detta gör vi för att kunna hjälpa dig på bästa sätt och för din och Alektum Groups trygghet. Behandlingen baseras på vårt berättigat intresse. Personuppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med Alektum Groups integritetspolicy. Du hittar integritetspolicyn här.

Så hanterar vi inspelade samtal

  • Samtalen sparas i 10 dagar
  • Endast ett fåtal personer har rätt att lyssna på inspelade samtal

Samtalen kan användas till följande

  • Kvalitetssäkra arbetet
  • I utbildningssyfte
  • Reda ut oklarhet