Vårt mål är att integrera hållbart tänkande och hållbara processer i hela organisationen, att säkerställa efterlevnad av alla relevanta lagar och standarder samt att fortsätta utveckla tjänster som tillgodoser skuldsatta individers behov. Vi fortsätter att integrera ett hållbarhetsperspektiv som en naturlig del i allt vi gör eftersom vi tror att det skapar långsiktigt värde för våra kunder, medarbetare, företaget och samhället i stort.
Vi tror på att bedriva rättvis och etisk inkassoverksamhet samtidigt som vi hjälper och inspirerar individer att uppnå en balanserad privatekonomi. Kärnan i vår hållbarhetsstrategi är fyra integrerade komponenter som understryker vårt engagemang för ansvarsfulla affärsmetoder och långsiktig samhällspåverkan. Genom att integrera dessa komponenter strävar vi inte bara efter att mildra negativa effekter utan också att aktivt bidra till en mer hållbar framtid:
En rättvis och etisk inkassoverksamhet är avgörande för vår verksamhet. Därför har vi omfattande utbildningsprogram för våra medarbetare så att de kan ge bästa möjliga service till både kunder och gäldenärer. Samtidigt har vi implementerat lösningar som säkerställer en smidig upplevelse som är skräddarsydd specifikt för varje gäldenär.
Vi strävar efter att överträffa kundernas förväntningar genom sättet vi bedriver vår verksamhet på och genom en respektfull behandling av försumliga betalare.
Efterlevnad och integritetsskydd är högsta prioritet för oss eftersom vi verkar i en starkt reglerad bransch. Vi har ett starkt fokus på aktiviteter som rör dataintegritet och informationssäkerhet och policyer och förfaranden har anpassats för att återspegla risksituationen.
Regelbundna efterlevnadsrevisioner genomförs på koncernnivå, till exempel revisioner avseende tvister, inkasso och GDPR. Interna kurser hålls regelbundet för att säkerställa medvetenhet och kunskap.
Vårt mål är att stärka och göra det möjligt för människor att fatta välgrundade beslut och ta kontroll över sin privatekonomi. Vi strävar efter att möjliggöra en hållbar ekonomi för våra gäldenärer och kunder, och att öka den ekonomiska kunskapen bland barn och vuxna genom våra olika CSR-initiativ, såsom Pengapeppen och Shoppa Lagom. Genom att lyfta frågan om ekonomisk kunskap och överkonsumtion, och aktivt arbeta för att motverka detta, minimerar vi därmed också risken för överskuldsättning.
Vi anser att en hållbar arbetsplats är avgörande för både engagemang och en bättre kundupplevelse, vilket är anledningen till att vi strävar efter att erbjuda hälsosamma arbetsförhållanden och en inkluderande kultur fri från alla former av diskriminering. Vi strävar efter att uppfattas som en föredragen arbetsgivare. Vi har nolltolerans mot trakasserier och diskriminering på arbetsplatsen. Alla behandlas med jämlikhet, värdighet och respekt.