Att betalningar uteblir är dessvärre oundvikligt, något som i längden kan leda till likviditetsproblem och hämna er tillväxt. Att inte ta de korrekta åtgärderna i rätt tid minskar dessutom sannolikheten att få full betalning.
Genom att låta oss ta hand om era inkassoärenden kan ni minska era kreditförluster – både idag och imorgon. Vi har lång erfarenhet och insikt i betalningsmönster och skräddarsyr därför våra lösningar för att passa både era och era kunders behov. Att låta en neutral tredje part ta hand om inkassoprocessen kan dessutom skydda ert varumärke. Genom vår inkassoprocess kan färre ärenden skickas till Kronofogdemyndigheten, ett förhållningssätt som alla parter vinner på.
Genom vår innovativa AI-lösning kan vi få en överblick på era kunders betalningsvanor och ekonomiska status – allt för att besluta om den bästa vägen framåt. Vi utför alltid dynamiska åtgärder baserat på den givna individen, detta för att era kunder ska kunna betala tillbaka sin skuld så snabbt som möjligt, men också för att säkerställa att ni bibehåller en god relation till er kund.
Vi finns där era kunder finns. Vi har lokala kontor, gränsöverskridande lösningar och samma system i 14 europeiska länder – alla med inkasso som specialitet. Detta innebär att vi med enkelhet kan navigera på olika språk, kulturer och regelverk. Det betyder också att ni alltid har ett team med lokal kännedom där ni är, redo att bemöta frågor som rör era internationella ärenden.
Genom våra digitala tjänster får ni en bättre överblick och kan bevaka er kravhantering, genom att följa upp påminnelser och följa inkassoärenden.
Vi ser det som en självklarhet att dina kunder ska kunna betala på det sätt de vill, oavsett om det är via mobilen eller på ett mer traditionellt vis. Vi erbjuder därför betallösningar som tex. Swish, Kivra, kortbetalning och direktöverföring. På så sätt säkerställer vi en effektiv, snabb och användarvänlig återbetalning.
Genom AI kan vi erbjuda en individanpassad kommunikation och betallösningar som ger en:
Solomon Seyoum, Manager Customer Finance hos Tre Sverige
På Alektum Group sätter vi dina kundrelationer i fokus. Vi förstår att varje människa har unika behov, och därför erbjuder vi ansvarsfulla och anpassade lösningar som hjälper dina kunder att hantera sina betalningar på ett hållbart sätt – utan att kompromissa med dina affärsrelationer. Vårt mål är att skapa en balans där både dina kunder och du som företag känner trygghet och förtroende i processen.
Vi vet att olika kunder har olika preferenser när det gäller att hantera sina skulder. Vissa föredrar att lösa sina ärenden snabbt och enkelt på egen hand, medan andra vill ha personlig hjälp. Därför erbjuder vi både intuitiva självbetjäningslösningar och tillgång till erfarna handläggare. Detta skapar en flexibel upplevelse där kunden kan välja det sätt som passar dem bäst, vilket ökar deras vilja att agera i tid och på sina villkor.
Dagens konsumenter förväntar sig en sömlös och tillgänglig upplevelse, oavsett vilken kanal de använder. Vi möter dina kunder där de befinner sig och erbjuder olika kommunikations- och betalningsalternativ, allt för att göra processen så smidig som möjligt. Genom att erbjuda flera kontaktvägar och betalsätt minskar vi trösklarna och ökar betalningsviljan.
Med Alektum Group får du insyn och kontroll över dina ärenden genom vår flexibla rapportering och realtidsdata. Vi ser till att du har all den information du behöver för att fatta välgrundade beslut – allt via en enkel integration med dina befintliga system. Vår transparens och anpassningsbara rapporter gör att du kan följa upp processen i detalj, samtidigt som vi sköter de komplexa delarna.
Vår erfarenhet inom kredit- och skuldhantering, kombinerad med vår etiska syn på att skapa långsiktigt hållbara betalningslösningar, ger oss möjlighet att leverera resultat som både du och dina kunder kan känna er trygga med. Vi arbetar kontinuerligt för att förbättra och utveckla våra metoder, och vi ser till att varje steg i processen utförs med respekt och omtanke.
Att välja Alektum Group innebär att du får en partner som tar ansvar för hela processen – från påminnelser till rättsliga åtgärder – med kundrelationerna i åtanke och en långsiktig lösning i sikte.